torsdag 6. mai 2010

Prosjekt skrivepult - Del 3

Idag fikk jeg gjort siste finishen på pulten:)
Fikk malt siste strøket, borret hull til de søte knottene og pusset den shabby og slitt. (litt merkelig; først maler man tre strøk for at den skal bli så fin og hvit, og så setter man igang med sandpapiret og pusser malinga bort igjen så snart det er tørt ;) )

Det som ble litt allright, er at når jeg pusset så kom jo den gamle, turkise malingen tilsyne, og den passet flott til fargen på porselensknottene :)
Da alt var klart, oppdaget jeg at skuffene var utrolig stygge på innsiden, så da satte jeg igang et lite mini-prosjekt til - å kle skuffene innvendig med akrylduk.
Jeg bare klippet til et stykke som skulle dekke hele skuffen, og festet den med tegnestifter.
Ikke akkurat topp møbeltapetsering, men til å være amatør er jeg slett ikke misfornøyd med resultatet.


Skuffen før forvandlingen.


Her har jeg klippet til duken.


Ferdig skuff.

Var veldig koselig å sette den inn på rommet til lillegutt, ble litt mer rom med en gang.
Fikk satt en lampe på pulten, en liten bamse-ramme, en trebokstav - E for navnet hans og en gammel skoleplansje med dyremotiv.
Plansjen har jeg arvet.


En liten, slitt detalj.


Pulten på lillegutts rom - jeg er veldig fornøyd!

1 kommentar:

  1. Flott pult, i et flott rom, til en superflott
    lillegutt.
    Liten hilsen fra en kanskje inhabil bestemoo:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...