fredag 15. juni 2012

Fredags-shopping!!

Lenge siden jeg har vært å shoppet, så idag tok jeg og en venninne turen til nabo-byen, Hamar, for en interiør- og jentedag!
Like koselig hver gang, men desverre alt for lenge mellom vi får tid til det.



Med gutterommet og diverse prosjekter i venninnens hus i bakhodet, gikk vi til verks.
Må alltid en tur innom Vintage Piken - en liten, men utrolig koselig butikk i gågata. Her ble det ingen kjøp for min del, men man får alltid masse idèer og inspirasjon når man stikker innom.

På andre siden av gaten ligger det en nydelig blomsterbutikk, inne i Kvartal48, desverre vet jeg ikke navnet på butikken.
Her kjøpte jeg en nydelig liten lykt - det får man jo aldri nok av - og attpåtil var den nedsatt med 50% ;)



"Hovedmålet" med hele turen, var den fantastiske butikken, Gave og Interiørglede.
Et MUST for interiør-elskere!
Butikken regelrett bugner at varer, og man kan stå på ett og samme sted i flere minutter og oppdage nye ting hele tiden - det er ikke èn ting i den butikken jeg misliker.

Jeg endte opp med dette skjønne canvas-bildet, og det skal selvfølgelig inn på gutterommet til Elias ;)



Syns teksten passet fint på et barnerom, og fargene er akkurat slik jeg tenker meg at jeg vil ha det der inne.



Man kan jo igrunnen tenke at jeg endte opp med å handle lite i denne butikken, men det er så mange fristelser, så man må jo bare begrense seg ;)

Fra sentrum gikk turen innom Maxi Storsenter, ene og alene pga Kremmerhuset (og en liten lunsjpause).
Dette er også en butikk jeg som regel finner masse fint, og til en utrolig billig penge.



Til min store glede, og overraskelse, fant jeg en skjærefjøl i kjeramikk, noe jeg har lett etter i flere år på diverse loppiser og bruktbutikker.
Og så har de det på Kremmerhuset, av alle steder!
Måtte iallefall kjøpe med meg en.



Falt også PLADASK for denne herlige rislampen i duse lilla og turkistoner, og med søte mønstre.



Den er tiltenkt jenterommet - og skulle det mot formodning komme en liten gutt ut av magen, ja da får den lov til å henge på mamma og pappa rommet, eller i utestua ;)



Nydelige puter i lilla/syrin fikk også være med hjem, de skal pynte opp i sofaene i stua.
Alt i alt en vidunderlig shoppe-dag med bare gode kjøp ;)




Takk for at DU kikker innom bloggen min, og velkommen igjen!
-klem fra Hilde-

2 kommentarer:

  1. Oi, så mye FINT!!
    Og endelig skjærefjøl :)
    Likte alt veldig godt, men synes canvasbildet og rislampen var ekstra superfine!!

    God fredagskveld!
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, godt fornøyd med handelen - syns rislampen og canvasbildet er enda finere i virkeligheten - fargene kommer ikke helt til sin rett på bildene.

      Du får nok se de live før eller siden ;)
      Klem.

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...