torsdag 8. august 2013

Endelig!! Sengegavl...

For ganske mange måneder siden la jeg ut et bilde av en gammel dør jeg hadde kjøpt.
Og denne døren har nå stått i garasjen i like mange måneder, 
i påvente av TID til å omgjøres til sengegavl.


I utgangspunktet er jeg veldig glad i slitte gamle møbler og gjenstander,
men ettersom jeg måtte skrape vekk endel løse malingsflak etc for å kunne ha den
som sengegavl, innså jeg at det ble litt vel slitt.


Så jeg bestemte meg for å male den i Chi, slik som soveromsveggene er.
Men kun ett strøk for å få det rustikke preget - og jeg angrer ikke.
 

En annen plan var å ha døra liggende, men da den er 212cm og senga vår kun 150cm, 
ble det helt feil, så da delte vi den likegodt på tvers.
 

Ble veldig godt fornøyd med resultatet!
 

Liker detaljene så godt - rustikt og lekkert.
 

Vi har noen småting i zink på rommet vårt, slik som knaggrekken
og lysestaken på bildene nedenfor.
Jeg syns at nattbordslampene våre ikke passer så godt
til veggfargen, og har lyst til å finne noen litt mer industrielle lamper.
 

Vegglamper i zink hadde nok gjort seg.
Men da må jeg på leting, og lamper er alltid så vanskelig!
 

Nytt stjernesengetøy fra Kid gjorde seg mot den tøffe gavlen.
 

Her ser man utrolig godt at nattbordslampene krasjer med resten av rommet.
Nei - får vel bare brette opp lampe-lete-ermene og sette igang!
 

Lampetips taes imot med takk :D

Håper du har en fin dag!!
 

1 kommentar:

  1. Det ble skikkelig fint!!
    Romantisk og koselig!
    Lampene du har er jo i grunn fine, hva med spraymaling?

    Klem :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...