søndag 24. juli 2011

Gammelt skap til kjøkkenet

Jeg hadde vært på utkikk etter et skap til kjøkkenet.
Vi har ikke så stort kjøkken, så et stort skap som kunne romme litt matvarer etc var etterlengtet.

På en bruktbutikk her i byen fant jeg et klassisk skap som tilhørte en spisestue, betalte 400kr og tok det med meg hjem.
Spiseplassen vår måtte riktignok vike for skapet, men vi har bord i spisestuen som heller må benyttes.
Skapet skulle ikke ha sitt originale utseende må vite, så da var det bare frem med malekosten, igjen.





Jeg fjernet den ene døra, slik at jeg fikk åpne hyller til å oppbevare sånt som brukes mye til daglig.
Så ble det vasket med salmiakk, grunnet, pusset og malt tre strøk med eggehvit.



Nå rommer det tørre matvarer, skåler, krydder, kokebøker etc, og da ble det bedre plass i kjøkkeninnredningen til kopper og kar :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...