tirsdag 10. januar 2012

Kjellerstua

Vi er så utrolig heldig å ha den snille pappa`n min.
På sensommeren i fjor satte han igang og snekre i kjellerstua vår.





Det er et forholdsvis stort rom, som vi en stund har snakket om å isolere og shine opp, for å bruke som tv-stue.
Murveggene ble lektet ut, isolert og det ble lagt på ferdigmalte plater, i eggehvit.
Tretaket var allerede hvitmalt, det samme med den siste murveggen, som vi valgte å beholde slik den var pga vedovnene som står der.
Vi skiftet også ut vinduet som var litt lite, slik at rommet også kan brukes til gjesterom, og det nye vinduet er gyldig som rømningsvei.


Snille, flinke mamma`n min har sydd roll-up lift til oss <3


Gulvet i tre, var malt mørkebrunt av de forrige eierene, så der tok vi fatt med malerkosten, og to strøk senere ble det hvitt og flott - dog med litt skinn av den gamle fargen - og det syns vi ble en flott detalj.

Sofaen og sofabordet fra 1. etasje ble flyttet ned.
Sofaen er fra Lind-møbler, kjøpt for ca 6 år siden, mens bordet er et antikkupp, kjøpt på Brukt og antikkmessen på Vikingskipet for ca 10 år siden.
Det er utrolig praktisk, da det rommer en god del av dvd`er og interiørblader, jeg liker nemlig ikke at sånt noe skal være så veldig synlig.

Det er også mulighet for vedfyring, i en utrolig koselig liten ovn som stod i huset da vi kjøpte det.
Den har så flotte detaljer, og gir god varme.
Rommet er heller ikke større enn at man kan tenne opp og legge i ved en gang, så er det kokvarmt ;)





Det hvite skapet rommer "kontorsaker", papirer og diverse skrot ;)
Det kjøpte jeg på en bruktbutikk her i byen, jeg malte det hvitt, pusset litt, satte på nye knotter, og vips så var det helt etter min smak.





Den herlige hengestolen fra Bloomingville, fikk vi i bryllupsgave av min søster og mannen hennes.
Den er flott og se på, men ikke minst deilig å sitte i - har sovet noen timer i denne ;)



Vi er utrolig fornøyd med denne koselige stuen vår. Godt å kunne trekke seg tilbake for en god film i mannens armkrok.
Også er det så herlig å slippe å ha tv`n oppe i kosestuen.
Og sist men ikke minst, man kan ha jente/guttekvelder hver for seg, så slipper mannen og høre på slarvet vårt, og jeg slipper å få tv`n okkupert av tv-spill (og bli "tvunget" til å se på).

-klem fra Hilde-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...